ATM Chiptuning

Google Ads, Social Ads

ATM Chiptuning is specialist in het optimaliseren van autoprestaties door middel van het upgraden van motormanagementsoftware. Door het chippen van je auto kan je tot 25% meer koppel en 30% meer vermogen verwachten. Een bezoekje waard voor de autoliefhebbers onder ons!

Gezamenlijke voorliefde voor auto’s

Zo is Sander van ATM ook met Kevin van Marketing Maestro in contact gekomen. Met hun gezamenlijke voorliefde van auto’s kwamen ze al snel tot de conclusie dat ze wellicht wat voor elkaar konden betekenen. Na een scan van ATM’s online marketing activiteiten gemaakt te hebben, werd snel duidelijk dat wij wat in hun online groei konden betekenen.

Met een flexibel voorstel om maandelijks de mogelijkheid het contract op te zeggen, is er een start gekomen in de samenwerking tussen ATM Chiptuning en Marketing Maestro. “De combinatie van Kevin en Tsjibbe is erg sterk. Kevin kijkt goed naar het einddoel, waar Tsjibbe met enthousiasme vertelt over welke middelen we in kunnen zetten.” Dit had Sander destijds over de streep getrokken en hier staat hij nog steeds achter.

 

Ook Paul van ATM is zeer tevreden over de communicatie:

“De communicatie bevalt goed, ze zijn pro-actief en zien kansen. Ze informeren je echt over wat de mogelijkheden zijn.”. Communicatielijnen blijven kort, maar direct. Zo kunnen vragen of verzoeken snel worden opgepakt.

Hoe pakt Marketing Maestro het aan?

De eerste stap is het analyseren van de huidige situatie. Daarbij brengen we online marketing activiteiten in kaart en waar mogelijkheden voor uitbreiding/verbetering liggen. Op basis van de doelstellingen van de klant gaan we aan de slag met het invullen van alle relevante kanalen met de juiste boodschappen en advertenties. Deze doelstellingen, plannen en acties worden vastgelegd in de Roadmap To Succes. Hierdoor blijven doelen overzichtelijk en wordt er gericht gewerkt.

In het geval van ATM lag de focus op het genereren van leads. Om deze leads op online gebied te boosten, zetten we op het moment email marketing automation, Google Ads en Social Ads in. Per periode bepalen we de effectiviteit van deze kanalen en hoe wij deze nóg beter in kunnen zetten voor het beste resultaat. Dankzij deze aanpak hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Een daling in kosten per lead via Google Ads van maarliefst 16%;
  • Een ROAS van +/- 13(!) op social advertising;
  • Een conversiepercentage van ongeveer 9-10% per mailing!

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

We denken graag mee in de online mogelijkheden van jouw business. Neem contact met ons op en plan een vrijblijvend gesprek in.