Ministry of Beauty

Social Advertising, Google Ads

Ministry of Beauty is in 1995 begonnen als kappersgroothandel. Gedurende de jaren hebben zij verschillende labels opgesteld om gericht aan de marktvraag te kunnen voldoen. Voorbeelden hiervan zijn KIS Haircare, L’ANZA en Fugazzi. We hebben Walter en Bram gevraagd waarom zij Marketing Maestro hebben ingeschakeld.

Hoe is de samenwerking begonnen?

“Kevin (van Marketing Maestro) is een goede verkoper en weet je wel te overtuigen” geeft Bram aan. Als kick-off van de proefperiode waren we direct begonnen met het vraagstuk dat opgepakt moest worden, namelijk de naamsbekendheid verhogen. Na deze zeer geslaagde fase, zijn wij ook aangehaakt voor conversiegerichte campagnes. Ook zijn er al plannen opgesteld om voor de aankomende periode weer mooie resultaten te behalen. Dit doen we door Social Advertising en Google Ads tot ons te nemen. Onze experts weten de campagnes naadloos aan te sluiten op de focus en wensen van de klant.

Wat Ministry of Beauty over onze samenwerking te zeggen heeft:

“Het contact is goed en direct. Zelfs in de afgelopen periode hebben we naast online contact ook fysiek contact gehad. Dat is belangrijk bij een goede samenwerking”. Walter vult aan dat online communicatie snel en soepel verloopt, ook bij ad hoc vragen en verzoeken.

Dat maakt Marketing Maestro ook uniek volgens Ministry of Beauty. Er wordt snel geschakeld en communicatie loopt simpelweg goed. Ook wordt er actief meegedacht aan groeikansen. Ondanks 2020 een uniek jaar is geweest, is er alsnog ruimte gemaakt om tijdelijk bij elkaar te komen en de online strategie voor de aankomende periode vorm te geven. Zelfs met het remote werken blijft alles gesmeerd lopen.

Hoe pakt Marketing Maestro het aan?

Allereerst bepalen we op strategisch niveau wat de klant precies wil bereiken, wat daarvoor nodig is en welke middelen we daarvoor in kunnen zetten. Op basis van dit plan, wat we ook wel de Roadmap To Succes noemen, gaan we aan de slag en geven we invulling aan alle online tools die we in willen zetten. In dit geval lag de focus op Social Advertising en Google Ads voor zowel de naamsbekendheid fase als de conversiefase. Op basis van de eerste resultaten bepalen we samen met de klant wat logische vervolgstappen zijn en hoe we ook daar een invulling aan kunnen geven.

Door het opzetten van verschillende advertentiecampagnes op social media en het gebruik van allerlei zoekwoorden in Google Ads, hebben we allerlei learnings in kaart kunnen brengen. (Aan de hand van deze learnings weten we precies hoe we nieuwe campagnes een optimale invulling kunnen geven voor het beste resultaat. Zo hebben we tot nu toe het volgende behaald:)

Zo zetten wij de social media en Google Ads campagnes heel gericht in op het bereiken van partners, kapsalons en kappers door heel Nederland. Met alleen al ruim 30.000 kappers in Nederland is de doelgroep middels een Kamer van Koophandel koppeling goed inzetbaar voor de online campagnes middels onze DMP. Hierdoor behalen wij clickratio’s van boven de 6% overall op onze campagnes. Kortom: hoe gerichter wij adverteren, hoe hoger de resultaten.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

We denken graag mee in de online mogelijkheden van jouw business. Neem contact met ons op en plan een vrijblijvend gesprek in.